Pogotowie Migowe, czyli dostęp do tłumacza języka migowego on-line

Osoba głucha i pracownik urzędu czy instytucji może w godzinach od 8.00 do 16.00 za pośrednictwem kamerki internetowej na komunikatorze np. Skype lub ooVoo skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego świadczącego usługi on-line. Dzięki temu zarówno osoba głucha jak i pracownik instytucji w czasie rzeczywistym mogą komunikować się i załatwić zgłaszaną sprawę.
 
Realizacja prawa osób niesłyszących do komunikowania się we własnym języku i dostępu do informacji jest możliwa dzięki realizowanemu projektowi: „Prawo do informacji dla Głuchych" z środków EOG za pośrednictwem Fundacji Batorego.
 
Celem projektu jest zwiększenie dostępu osób głuchych do poradnictwa prawnego i obywatelskiego oraz do informacji prawnej w ramach Centrum Poradnictwa Prawnego osób niesłyszących on-line.
 
Realizacja tego zadania odbywa się w innowacyjny sposób, gdyż za pośrednictwem komputera i Internetu a dokładniej za pośrednictwem komunikatorów internetowych z kamerkami, gdyż świadczone usługi są prowadzone w Polskim Języku Migowym.
 
Inny element innowacyjny na skale całego kraju to fakt, iż w godzinach od 8.00 do 16.00 osoby głuche i ich otoczenie z całego kraju mogą bezpłatnie skorzystać z naszej pomocy tam gdzie potrzebny jest kontakt osoby słyszącej np. telefon do przychodni, umówienie spotkania w urzędzie czy rozmowa w sklepie. Wszystko to w ramach Pogotowia Migowego, gdzie dyżurują doradcy i tłumacze języka migowego.
 
Strona projektu: http://glusitv.pl/prawo-pit/
 
Każda osoba niesłysząca potrzebująca pomocy w swoich sprawach życiowych może uzyskać pomoc kontaktując się z ekspertami za pośrednictwem Skype: resgest, komunikatora internetowego ooVoo: pitagorastv, res-gest_glusitv.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: stow.pitagoras@gmail.com lub za pośrednictwem telefonu (SMS) 782-568-450
 
Kontakt z realizatorem projektu Stowarzyszeniem Rozwoju PITAGORAS w Rzeszowie:
 
www.pitagoras.org.pl
stow.pitagoras@gmail.com
tel. 782 568 450