Wydawca treści

Kontakt

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Zielonej Górze

    • 7:30 - 15:30
    • ul. Wyspiańskiego 15
      65-036 Zielona Góra
    • cizzg@wup.zgora.pl
    •  
    •  
  •  
  • Kierownik
     
68 456 77 00
  • Doradca zawodowy
    68 456 77 04 / 68 456 76 99
  • Doradca zawodowy - psycholog
    68 456 76 97

Zadania i usługi świadczone przez Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej:


W ramach Wojewódzkiego Urzędu Pracy funkcjonują Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Zielonej Górze, będące wyspecjalizowanymi komórkami organizacyjnymi, które w szczególności:
  1. wspomagają powiatowe urzędy pracy w prowadzeniu poradnictwa zawodowego przez świadczenie wyspecjalizowanych usług w zakresie planowania kariery zawodowej na rzecz bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym świadczą usługę poradnictwa na odległość z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
  2. we współpracy z powiatowymi urzędami pracy opracowują, aktualizują i upowszechniają informacje zawodowe, w szczególności w powiatowych urzędach pracy na terenie województwa;
  3. we współpracy z akademickimi biurami karier opracowują, aktualizują i upowszechniają informacje zawodowe, w szczególności w akademickich biurach karier i powiatowych urzędach pracy na terenie województwa;
  4. świadczą poradnictwo zawodowe na rzecz pracodawców oraz ich pracowników, wspomagając powiatowe urzędy pracy w tym zakresie;
  5. udzielają informacji o możliwościach i zakresie świadczonej pomocy przez urzędy pracy;
  6. realizują działania o charakterze metodyczno-szkoleniowym w zakresie usług rynku pracy dla pracowników wojewódzkiego i powiatowych urzędów prac. 
Poradnictwo zawodowe jest świadczone w formie:
  1. porady indywidualnej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy w celu rozwiązania jej problemu zawodowego;
  2. porady indywidualnej na odległość polegającej na kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy w celu rozwiązania problemu zawodowego przez telefon lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
  3. porady grupowej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobami, które potrzebują pomocy w celu rozwiązania swoich zawodowych lub nabycia umiejętności w zakresie poszukiwania pracy;
  4. informacji indywidualnej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę uzyskania informacji zawodowej;
  5. informacji indywidualnej na odległość polegającej na kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą przez telefon lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych potrzebę uzyskania informacji zawodowych;
  6. informacji grupowej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z zainteresowanym osobami w ramach spotkania informacyjnego, które ma na celu przedstawienie informacji zawodowych, zwanego dalej „spotkaniem informacyjnym"
  7. udostępniania zasobów informacji zawodowych w siedzibie wojewódzkiego urzędu pracy do samodzielnego wykorzystania przez osoby zarejestrowane lub niezarejestrowane;
  8. pomocy pracodawcy krajowemu w rozwoju zawodowym pracodawcy lub jego pracowników poprzez poradę indywidualną, zwanym „indywidualnym rozwojem zawodowym".
  •  

Menu nawigacji