Zadania i usługi świadczone przez Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej:
W ramach Wojewódzkiego Urzędu Pracy funkcjonują Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Zielonej Górze, będące wyspecjalizowanymi komórkami organizacyjnymi, które w szczególności:
- wspomagają powiatowe urzędy pracy w prowadzeniu poradnictwa zawodowego przez świadczenie wyspecjalizowanych usług w zakresie planowania kariery zawodowej na rzecz bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym świadczą usługę poradnictwa na odległość z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
- we współpracy z powiatowymi urzędami pracy opracowują, aktualizują i upowszechniają informacje zawodowe, w szczególności w powiatowych urzędach pracy na terenie województwa;
- we współpracy z akademickimi biurami karier opracowują, aktualizują i upowszechniają informacje zawodowe, w szczególności w akademickich biurach karier i powiatowych urzędach pracy na terenie województwa;
- świadczą poradnictwo zawodowe na rzecz pracodawców oraz ich pracowników, wspomagając powiatowe urzędy pracy w tym zakresie;
- udzielają informacji o możliwościach i zakresie świadczonej pomocy przez urzędy pracy;
- realizują działania o charakterze metodyczno-szkoleniowym w zakresie usług rynku pracy dla pracowników wojewódzkiego i powiatowych urzędów prac.
- porady indywidualnej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy w celu rozwiązania jej problemu zawodowego;
- porady indywidualnej na odległość polegającej na kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy w celu rozwiązania problemu zawodowego przez telefon lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych;
- porady grupowej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobami, które potrzebują pomocy w celu rozwiązania swoich zawodowych lub nabycia umiejętności w zakresie poszukiwania pracy;
- informacji indywidualnej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą potrzebę uzyskania informacji zawodowej;
- informacji indywidualnej na odległość polegającej na kontakcie pracownika urzędu pracy z osobą zgłaszającą przez telefon lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych potrzebę uzyskania informacji zawodowych;
- informacji grupowej polegającej na bezpośrednim kontakcie pracownika urzędu pracy z zainteresowanym osobami w ramach spotkania informacyjnego, które ma na celu przedstawienie informacji zawodowych, zwanego dalej „spotkaniem informacyjnym"
- udostępniania zasobów informacji zawodowych w siedzibie wojewódzkiego urzędu pracy do samodzielnego wykorzystania przez osoby zarejestrowane lub niezarejestrowane;
- pomocy pracodawcy krajowemu w rozwoju zawodowym pracodawcy lub jego pracowników poprzez poradę indywidualną, zwanym „indywidualnym rozwojem zawodowym".