Pierwsza głos zabrała Sylwia Czapla starszy wizytator Lubuskiego Kuratorium Oświaty. Jej wystąpienie dotyczyło planowanych zmian w szkolnictwie branżowym, których celem jest rozwój szkolnictwa odpowiadającego potrzebom poszczególnych branż; zwiększenie wpływu pracodawców na funkcjonowanie kształcenia zawodowego oraz promocja szkolnictwa branżowego wśród uczniów i ich rodziców. Wskazała również na szeroki zakres współpracy szkół z przedsiębiorcami (poprzez m.in. tworzenie klas patronackich, doskonalenie nauczycieli, organizację egzaminów zawodowych).
Następnie głos zabrał Edwin Gierasimczyk naczelnik Wydziału Rynku Pracy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze, który przedstawił planowane zmiany w procedurze opiniowania kierunków kształcenia przez Wojewódzką Radę Rynku Pracy.
Kolejny punkt spotkania dotyczył szkolnictwa wyższego, a przedstawiła go Magdalena Balak-Hrynkiewicz zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Omówiła prace grupy roboczej, których efektem jest przyjęty przez Zarząd Województwa Lubuskiego dokument pt. "Kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w województwie lubuskim do roku 2030" wraz z "Diagnozą szkolnictwa wyższego w województwie lubuskim".
Udział pracodawców w systemie kształcenia i egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie zaprezentowała Małgorzata Hadrian ekspert ds. współpracy z pracodawcami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Wskazała na szeroki wachlarz możliwości współpracy pracodawcy ze szkołami zawodowymi. Jednym z najistotniejszych jest promocja kształcenia zawodowego, ale też udział w egzaminach zawodowych, czy szkolenie kadr dla szkolnictwa zawodowego.
Przedstawiamy materiały prezentowane podczas spotkania:
- Zmiany w systemie oświaty.
- Planowane zmiany dotyczące opiniowania kierunków kształcenia przez WRRP.
- Kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w województwie lubuskim do roku 2030 r.
- Udział pracodawców w systemie kształcenia i egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie buduje sukces ucznia na rynku pracy.