Dzięki przedstawionym treściom znamy:
- nowe regulacje prawne w edukacji
- schemat drogi kształcenia
- model kształcenia ponadpodstawowego na poziomie średnim
- zmiany w kształceniu zawodowym
- zmiany w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego
- zmiany w wewnątrzszkolnym systemie doradztwa edukacyjno-zawodowego
Wyniki wspólnej refleksji, która powstała po zapoznaniu się z treściami prezentacji wskazują pozytywny aspekt zmian – otwarcie edukacji na poradnictwo zawodowe oraz kształtowanie kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży. Przez lata poradnictwo było niezauważalne lub traktowane marginalnie, dlatego kierunek zmian cieszy, co z pewnością wpłynie na upowszechnienie dostępności usług doradcy zawodowego i jego prestiż. Liczymy, że wzrośnie również świadomość młodego człowieka, ponieważ rozwój zawodowy wymaga działań związanych z planowaniem, kształtowaniem swojej ścieżki kariery i tworzeniem osobistego portfolio już od najmłodszych lat. Dążenie do rozwoju zawodowego to ciężka praca nad sobą, duża otwartość na doświadczanie, zdobywanie umiejętności, rozwój cech osobowych. Rzetelne podejście ucznia i doradcy do planowania kariery zawodowej to inwestycja do świadomego funkcjonowania na rynku pracy.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z prezentacją.