Dokument podpisali Waldemar Stępak - p.o. dyrektora WUP w Zielonej Górze, Wioletta Tybiszewska - dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Żaganiu, Hanna Bułach - dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Międzyrzeczu oraz Marlena Płotecka - dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Strzelcach Krajeńskich. Zgodnie z zawartym porozumieniem partnerzy zadeklarowali współpracę przy realizacji zadania i zgodnie podpisali umowy o świadczenie działań aktywizacyjnych, określające zakres współpracy, prawa i obowiązki stron.
Od lewej: Marlena Płotecka, Waldemar Stępak, Hanna Bułach, Wioletta Tybiszewska
Zadanie zlecania usługi świadczenia działań aktywizacyjnych agencjom zatrudnienia wprowadzone zostało w drodze nowelizacji ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. 2013, poz. 674 z późn. zm.). Działanie ma na celu zwiększenie skuteczności walki z długotrwałym bezrobociem poprzez szersze niż dotychczas, otwarcie rynku usług aktywizacyjnych dla sektora niepublicznego oraz intensyfikowanie współpracy między wszystkimi partnerami rynku pracy.
Działania agencji zatrudnienia mają być komplementarne wobec oferty powiatowych urzędów pracy. Takie partnerskie podejście ma umożliwić objęcie aktywizacją zawodową większej liczby osób bezrobotnych – w szczególności osób oddalonych od rynku pracy.
Ideą zlecania usługi świadczenia działań aktywizacyjnych jest budowanie partnerstwa urzędów pracy szczebla wojewódzkiego i powiatowego, agencji zatrudnienia oraz partnerów społecznych i organizacji pozarządowych.