Zgodnie z art. 19f ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia
i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 735 z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą o promocji, agencja zatrudnienia ma obowiązek przedstawiania marszałkowi województwa informacji o działalności agencji zatrudnienia, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, za rok poprzedni. Obowiązek ten dotyczy zarówno Agencji Zatrudnienia, które działają powyżej roku, jak również tych, które wpis uzyskały w trakcie 2023 roku. Podmioty wykreślone z Rejestru Podmiotów Prowadzących Agencje Zatrudnienia w 2023 r. powinny przedstawić ww. informację ze świadczenia usług w okresie sprawozdawczym (do momentu wpisu w Rejestrze).
W przypadku konieczności zmiany informacji o działalności agencji zatrudnienia, o której mowa wyżej, agencja zatrudnienia przedstawia marszałkowi województwa zmienioną informację w terminie do dnia 1 marca danego roku (tj. do 01.03.2024 r.).
Wzór formularza informacji o działalności agencji zatrudnienia zawarty jest
w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 maja 2017 r.
w sprawie wzorów dokumentów dotyczących działalności agencji zatrudnienia (Dz. U.
z 2017 r., poz. 1064). Formularz ten dostępny jest również na stronie internetowej: http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz.
Powyższy formularz mogą Państwo pobrać także tutaj
Formularz Informacji o działalności agencji zatrudnienia za 2023 rok można złożyć:
- przesłać do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze, ul. Wyspiańskiego 15, 65-036 Zielona Góra,
- w formie elektronicznej, wówczas powinien zawierać dane w ustalonym formacie elektronicznym, zawarte we wzorze informacji, o której mowa w art. 19k ustawy o promocji, oraz powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
- w przypadku nieposiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP istnieje możliwość internetowego wprowadzania danych z działalności za pośrednictwem strony internetowej: http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz, wybieramy: „złóż informację o działalności agencji zatrudnienia". Jednak wypełnienie obowiązku nałożonego na agencje zatrudnienia w art. 19f ustawy o promocji nastąpi wówczas, gdy niniejsza informacja zostanie dodatkowo wydrukowana i podpisana przez osobę uprawnioną, a następnie przesłana do WUP w formie papierowej.
Składana informacja powinna zawierać dane zgodne z formularzem załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 maja 2017 r.
w sprawie wzorów dokumentów dotyczących działalności agencji zatrudnienia. Informacja przekazana w postaci papierowej powinna zostać czytelnie podpisana. W przypadku występowania przez pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zielona Góra: PKO BP S.A. nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258.
Jeżeli w okresie sprawozdawczym nie świadczyliście Państwo usług
w ramach agencji zatrudnienia, to należy złożyć informację z wartościami „zerowymi".
Ponadto, w związku z częstym niedopełnianiem przez agencje zatrudnienia obowiązku wynikającego z art. 19e ustawy o promocji, który nakłada na agencje zatrudnienia obowiązek informowania marszałka województwa o każdej zmianie danych dotyczących oznaczenia podmiotu, danych teleadresowych siedziby i lokalu, w którym agencja zatrudnienia świadczy usługi, lub zmianie rodzaju świadczonych usług, w terminie 14 dni od dnia ich powstania oraz o zaprzestaniu działalności, zawieszeniu albo wznowieniu działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia zawieszenia albo wznowienia wykonywania tej działalności, przypomina się
o konieczności złożenia odpowiedniego wniosku w powyższych przypadkach. Wniosek należy kierować do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze.
Szczegółowych informacji udzielają: Pani Dorota Wróblewska-Koper i Pani Iwona Wróbel, numer tel. 68 45 67 687.